Bokföring är det viktigaste steget i att driva ett företag eftersom det hjälper dig att spåra transaktioner och löner och förvandla dem till lättlästa rapporter som är redo för framtida analys som kan användas för att fatta affärsbeslut.
Det finns flera fördelar med bokföring, och med alla förändringar som sker i finansvärlden behöver alla företag en bra revisor.
Kostnads-Effektivt
Det är mer kostnadseffektivt att anlita en revisionsbyrå än att anställa på deltid eller tillfälligt anställda för att göra din bokföring för dig.
Permanent och Tillförlitlig Redovisning
Redovisning ger ett permanent register för alla affärstransaktioner och ersätter minne som inte kommer ihåg allt.
Tid Effektivt
Redovisningstjänster har den kunskap och know-how för att kontrollera och utvärdera ditt konto. Revisorer behöver bli snabbare och schemalägga avtalade tider runt entreprenör är upptagen med att arbeta schema, samt generera rapporter och siffror.
Resultat av Verksamheten
Resultat (vinst eller förlust) av verksamheten kan exakt beräknas.
Beräkning av Avgifter
För garanterad utbyte, avbetalningar kan göras senare. Därför, ekonomichef behöver veta det belopp som han har för att betala andra.
Kontroll över Tillgångar
I Hela verksamheten, ägaren får olika resurser som struktur, maskiner, möbler, och så vidare. Han måste hålla en titt på dem och spåra deras egenskaper för ett stort antal år.
Kontroll över Lån
Många chefer pengar förvärva från banker och olika källor. Dessa förskott som ska återbetalas. På samma sätt, som han bör ha en kontroll över resurser, att han borde ha kommandot över skulder.
Fastställande av försäljningspris
Fastställande av försäljningsvärdet, finans chefer måste tänka på många delar av bokföringen data som bekostnad av arbetstillfällen, kostnaden för köper, och olika kostnader. Bokföring data är avgörande för utvecklande för försäljningskostnader.
Beskattning
Affärsmän ge moms, inkomstskatt, etc. Skatten kommandot kräver dem att lämna sina konton. Av denna anledning, de har för att bevara en uppteckning av alla sina affärstransaktioner.
Rättsliga Krav
Krav mot och för företaget i förhållande till utomstående kan bekräftas och etablerade genom att producera poster som bevis i domstol.
Bättre Kassaflöde Planering
Om du köper material för $ 15 000 och spendera $ 10.000 på arbetet för att fullfölja en beställning, du säljer för $ 50,000, och du kommer att få $ 25,000. Dock, om du har för att betala din leverantör inom 15 dagar för material och personal för den här veckan, du kanske har problem med likviditeten. Detta händer när du inte erbjuda en kund som har köpt dina produkter värt $ 50 000 i 30 dagar på dig att betala.
Med en korrekt redovisning och bokföring, kan du planera din kassaflöde behov i förväg med fokus på FS Small Business Administration för att se till att du har tillräckligt med pengar och kredit för att betala dina räkningar när de anländer. I svåra fall, kan du rabatt poäng eller sälja outnyttjade tillgångar för att få pengar.
Förbättrad Prissättning
Kostnaden för att tillverka och sälja en post som normalt innehåller arbete, material, uppåt, och fördelar. Utan bra redovisning och bokföring utredning, du kommer inte att debitera rätt kostnad för att täcka var och en av de fyra av dessa kostnader. Många nya entreprenörer ofta undervärderar sin uppåtgående kostnader. Med stor bokföring, du vet att din uppåtgående kostnader och kommer inte att hamna sälja objekt eller förvaltningar för kort om vad de kosta dig att göra eller förmedla.
Perfekt Upphandling
Ett typiskt fel av entreprenörer är att fortsätta att återupprätta säljare och leverantör kontrakt utan att behöva erbjuda dem varje år. Till exempel, många organisationer har varit med om en liknande försäkringskassan för lång tid eller mer. I händelse av att den backup idén är inte närmade sig för att placera i en annan allvarlig bud varje år, det ofta ger en liten ökning till verksamheten varje år. I händelse av att entreprenören re-butiker hennes försäkring, kunde hon konstatera att hon i grunden kan skiva hennes avbetalning omgångar.
Ytterligare en metod för att övervaka uppnå är att använda sig av en monetär utredning för att avgöra vilken verksamhet kapacitet, som reklam, IT, ekonomi, HR och bokföring, för att få eller behålla i egen regi och att lägga ut på underentreprenad till eller hålla med projektet arbetstagare.
Minskade Bedrägerier och Fel
Företagare borde direkt en årlig genomgång av deras böcker för att garantera att det finns inga misstag och att ingen utpressning händer. Många organisationer låt deras redovisning personal direkt kvartalsvisa eller årliga recensioner, då, vid den tidpunkten, anlita en utomstående, autonoma utvärderaren att leda chock eller årlig översyn för att söka efter fel och vilseledande uppgifter.
Relaterade Artiklar:
- Hem: Utforska hemsidan för att få en översikt över alla tjänster och resurser som Astra Redovisning erbjuder. Besök hemsidan
- Fördelarna med Professionell Redovisningstjänster för Olika Branscher: En översikt av hur professionella redovisningstjänster kan gynna olika typer av branscher. Läs om branschspecifika fördelar
- Hur Företagare Kan Hantera Sin Egen Bokföring: Tips och råd för företagare som vill hantera sin egen bokföring. Lär dig sköta din bokföring
- Vilken Företagsform Ska Jag Välja?: En guide som hjälper dig att välja rätt företagsform baserat på dina behov och verksamhetens karaktär. Utforska olika företagsformer
- Fördelar med att Ta Hjälp av en Redovisningsbyrå: Upptäck hur en redovisningsbyrå kan bidra till effektivisering och förbättring av ditt företags ekonomihantering. Läs om fördelarna